duminică, 5 iulie 2015

Detergent de spalat vase natural, homemade, special pentru bebicii nostri

In sfarsit, mi-am luat inima-n dinti acum doua saptamani si am facut detergentul la care ma tot gandeam de ceva vreme. Ideea am preluat-o de pe site-ul Cristelei: Am gatit detergent
careia ii multumesc pentru minunatele si multiplele ganduri si sugestii bune!
Asadar, se iau: 2 lamai, 150 gr de sare, o cana cu apa, 50 ml de otet de mere. La acestea, Cristela a adaugat ghimbir pe care l-a ras. Neavandu-l in casa, am decis sa folosesc plantele aromate din gradina, si anume oregano, busuioc si menta. Lamaile le-am taiat cubulete (cu tot cu coaja si seminte), dupa care am pus toate ingredientele in blender si le-am transformat intr-o pasta.


Le-am pus intr-o craticioara pe care am tinut-o la foc, la minim, amestecand in continuu ca sa nu se lipeasca, aproximativ 15 minute.
Am pus totul intr-un borcan deoarece pasta rezultata era destul de groasa si nu stiam daca o voi mai putea scoate cu usurinta daca as fi pus-o intr-o sticla (asa cum arata Cristela). Probabil ca nu le-am blenduit mai mult si  pasta a ramas mai grosiera, voi insista asupra acestui aspect la urmatoarea transa.
Detergentul astfel obtinut miroase extraordinar de fresh, curata vesela lui bebe si nu numai, insa nu face spuma - asa cum fac detergentii chimici. Eu sunt foarte multumita de el si de acul incolo nu voi mai apela la altceva! Multumesc, draga Cristela!